روش های کسب درامد از سایت | درامد سایت فروشگاهی

ali 1402.07.28 2123 0 0

اگر شما هم به دنبال طراحی سایت فروشگاهی برای خود هستید قبل از هر چیزی باید استراتژی درامدی خود را مشخص کنید.برای سایت, روش های درامدزایی زیادی وجود دارد که با توجه به محوریت و خدماتی که ارائه می دهید می توانید از آنها استفاده کنید.برخی از این روش ها سود بیشتر و برخی سود کمتری دارند و این تماما بستگی به بودجه و زمان شما دارد.هر چقدر یک روش درامدزایی بهتر باشد در نتیجه رقابت و بالا آمدن هم سخت تر خواهد بود, مگر در موارد استثنایی که کمتر پیدا خواهد شد! پس با ما همراه باشید تا تمام روش های کسب درامد از سایت را باهم بررسی کنیم.

کسب درامد از فروش مستقیم کالا فیزیکی | سایت فروشگاهی

این مورد همان روش درامدزایی سایت های فروشگاهی مثل دیجی کالا بوده که از فروش مستقیم کالاهای فیزیکی به همراه واسطه گری درامدزایی می کنند.برای شروع این چنین پروژه هایی معمولا نیاز به سرمایه به نسبت بیشتری بوده چون هم نیاز به انبار و کالا دارید و هم باید با رقبای قوی که از چندین سال پیش فعال هستند رقابت کنید.

روش های کسب درامد از سایت

حاشیه سود فروش مستقیم کالا در کمترین حالت 7 درصد و تا 20 درصد ادامه دارد.البته برای سایت هایی است که به طور قانونی کار می کنند و چه بسا گاهی این سود به 40 درصد هم می رسد. این تماما بستگی به استراتژی شما دارد! 

کسب درامد از فروش فایل

یکی از بهترین روش ها, کسب درامد از سایت فروش فایل به شکل مجازی است.هزینه نگهداری فایل به نسبت محصول فیزیکی بسیار کمتر بوده و شما می توانید با یک هاست متوسط هم آنها را میزبانی کنید.خوبی این روش سود دهی 100% می باشد و به این شکل که شما یک بار فایل ها را خریداری می کنید و تا آخر, با فروش آنها درامد خواهید داشت.

کسب درامد از فروش فایل

اگر بودجه زیادی برای خرید فایل و سئو سایت خود ندارید می توانید به شکل تخصصی تر کار کنید.برای مثال فایل های لایه باز و طرح های گرافیکی آماده را به قیمت کم ولی در تعداد بالا بفروشید.برای این کار می توانید یک گرافیست استخدام کنید تا هر روز آرشیو شما را کامل تر کند.

کسب درامد از تبلیغات کلیکی

اغلب سایت های خدماتی و محتوا محور از این روش برای درامدزایی خود استفاده می کنند.روش کسب درامد به این شکل است که با هر کلیک مبلغی به حساب شما واریز می شود.این مبلغ معمولا بین 50 تا 150 تک تومن بوده و برای سایت های معتبر بالاتر هم می رود(مانند خبرگزاری ها).

این روش تبلیغاتی در ایران حال و روز خوشی ندارد و اغلب به سایت های کوچک و نوپا اهمیت زیادی داده نمی شود.در بیشتر موارد هم پول وب مستر به سختی پرداخت می شود و اکانت وب مستر به دلایل نامشخص بسته خواهد شد.

کسب درامد از پاپ اپ

یکی از معمول ترین روش های کسب درامد از سایت همین روش پاپ اپ می باشد که امروزه مرورگرها و موتورهای جستجوگر از جمله گوگل حساسیت زیادی نسبت به آن پیدا کرده اند.دلیلش هم آزار دهنده بودن صفحاتی است که با یک کلیک برای کاربر باز می شود و بستن آن کار وقت گیری می باشد.

کسب درامد از پاپ اپ

یک نوع دیگری از صفحات باز شونده وجود دارند که کمتر اذیت می کنند و به اسم پاپ آندر شناخته می شوند.برعکس پاپ اپ که صفحه روی صفحه اصلی باز می شود در این روش صفحه به زیر صفحه اصلی می رود و مشکلی پیش نمی آورد.اما به طور کلی این روش خیلی وقت است که منسوخ شده است (وب خارج) و تا چند سال دیگر اثری از آن باقی نخواهد ماند.

کسب درامد از فروش اکانت

این روش جزو پایدارترین و درامدزاترین روش های کسب درامد از یک سایت می باشد و شما با توجه به امکانات و خدماتی که به کاربران خود می دهید مبلغی را به شکل ماهانه از آنها دریافت می کنید.برای مثال سایت فیلیمو همین کار را می کند.همچنین سایت های خدمات سئو یا نشریه های معروف هم از این روش برای خود استفاده می کنند.

برای محاسبه درامد این دسته از سایت های کافیست یک محاسبه ساده داشته باشید. اگر ماهانه تنها 500 کاربر غیر رایگان داشته باشید و از هر کدام تنها 20 هزار تومان دریافت کنید درامد شما بالغ بر 10 میلیون تومان خواهد بود.البته این اعداد و ارقام برای سایت های تماشای آنلاین فیلم و سریال چیزی نیست!

کسب درامد از آپلود و دانلود فایل

یک سری از سایت ها با آپلود فایل های خاص و به اشتراک گذرای انها در سایت و شبکه های اجتماعی خود کسب درامد می کنند.البته اگر فایل شما شامل قانون کپی رایت شود بعد از چند روز و ماکزیمم یک ماه حذف خواهد شد و باید دوباره آپلود کنید.معمولا درامد بین 5 تا 60 دلار بابت هر 1000 دانلود می باشد.اغلب سایت های فیلم غیرمجاز که برای کاربران خارج از کشور کار می کنند برای درامدزایی فیلم ها را در سایت های به خصوصی آپلود می کنند و درامدهای زیادی هم دارند.

کسب درامد از کوتاه کننده لینک

یکی از روش های مرسوم کسب درامد برای سایت های فیلم یا دانلود فایل های خاص استفاده از کوتاه کننده های لینک می باشد.در این روش شما لینک های دانلود یا مقصد خود را در پنل خود تبدیل می کنید و با هر کلیک کاربر مبلغی برای شما واریز می شود.

کسب درامد از کوتاه کردن لینک

مقدار این درامد با توجه به ای پی کشور بازدید کننده متفاوت بوده و معمولا بین 2 تا 25 دلار بابت هر 1000 کلیک می باشد.ای پی های tier1 درامد بیشتری برای شما دارند.برخی از سایت ها, لینک های خود را با سرویس مختلف کوتاه می کنند که این باعث آزار کاربران شده و در آینده ای نه چندان دور ترافیک خود را از دست خواهند داد.

کسب درامد از همکاری در فروش

یکی از بهترین روش های درامدزایی سایت های پر ترافیک و محتوا محور, فروش کالاهای سایت های دیگر است.در این روش شما با قراردادن کد یا لینک اختصاصی محصول در بین محتوا, اقدام به فروش آن می کنید و با توجه به قیمت پورسانت می گیرید.یکی از بهترین سایت های همکاری در فروش آمازون و دیجی کالا هستند که هر کدام چند میلیون محصول فعال دارند و می توانید با توجه به زمینه کاری خود,یکی را انتخاب کنید.

البته کار کردن با آمازون از داخل ایران کار راحتی نیست و معمولا کمتر کسی پیدا می شود که از ایران اقدام به خرید از آمازون بکند چون ارسال مستقیم ندارد! اما می توانید با  تولید محتوا به زبان انگلیسی و استفاده از آمازون به درامدهای میلیون برسید.

سخن پایانی

اگر شما هم به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هستید, قبل از هر چیزی باید با توجه به بودجه و زمانی که دارید یک پلن و استراتژی درست برای خود مشخص کنید.نداشتن نقشه راه دقیق باعث شکست شما خواهد و در این راه می توانید از کارشناسان گروه سی یو وب کمک بگیرید.
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است